fredag 4 december 2009

Min blommiga dag

Bild: Jörgen Auer
-
Det är en blommig dag i dag,
min dag är blommig.
Blommig är min dag,
i dag är dagen blommig.
-
Så vad gör jag en sådan dag? Rakt ingenting. Jag bara är. Andas. Äter, vilar, pissar. Ser på teve. Ser på datorn. Irrar mig bort över nätet. Långt bort. Jag är överallt. Jag ser indianer. Och inuiter. Fast de är på Grönland. Alltså är jag där också. Jag känner mig som gudasänd, kanske är jag rent av Gud. Jag är ju överallt och har järnkoll. Några tryckningar och sökningar bara och jag går på gatorna i Kyoto. Nu är jag i Tasmanien. Och nu i Nikkaluokto. Det är snö. Jag ramlar. När jag reser mig står jag på en gata i Norge. I Trondheim är jag. Nej, nu i Bergen. Jag tar en öl där. Och åker båt. Det är i Sognefjord. Plötsligt badar jag. Vid Afrodites klippa på Cypern. Och kliver upp på Maldiverna.
Ungefär så känns det när jag tittar på orkidéerna hemma i fönstret på min blommiga dag.

Inga kommentarer: