måndag 7 december 2009

Rumbleinthejungle

Bild: Jörgen Auer
Dags för V65-trav på Mantorp i kväll. Och julbord, förstås.
Bild: Jörgen Auer
Jag tror att det är bättre satsa på julbordet, men är ganska säker på att jag inte vinner mer på det än mättnad. Travet har jag ju i alla fall chansen att vinna lite pengar på. Men hur ska man spela för att vinna? Ska man satsa på favoriten? Som i Mantorps lärlingsfinal - V65-3. Ska man gå efter tipsen så vinner Jennifer Tillman bakom Tini Wini Pellini (och hon brukar för all del vinna en hel del). Men jag skulle vilja varna för nummer 10 Rumbleinthejungle med Kenneth Haugstad. Varför? För att namnet är coolt. Och visst vill väl min gamle prao Filip Lejon vara med i leken med nummer 5 Toldo Tif?
Kring julbordets fröjder lär det hur som helst bli lite rumbleinthejungle.

Inga kommentarer: