söndag 14 februari 2010

Många soliga miner i Sya

Bild: Jörgen Auer
Ska jag utnämna Sofia Hugosson till dagens gladaste? Ja, kanske. Trots att hon hade det kämpigt, i alla fall till en början innan hon vallade om, så tog hon sig runt 20 kilometer i Syas fina skidspår i Syaslingan. Det var hennes första skidlopp någonsin, och nog behöver hon ha ett sådant i kroppen innan hon ska åka TjejVasan om två veckor.
Bild: Jörgen Auer
Det var en imponerande syn när över 500 skidåkare begav sig iväg från Sya skidstadion för att åka två eller fyra mil i Syaslingan. De här tre åkte i alla fall jämnt de första två hundra meterna: Stefan Blomkvist, Östgöta Helikopter SKIF, Jonas Braam, Kimstad GoIF, och Henrik Gustafsson, Sya SK.
Bild: Jörgen Auer
Så här långt var loppet väldigt likt störste storebror: Vasaloppet. Massor av åkare, och det blev till och med liten flaskhals när man skulle från den breda startrakan in i skogen.
Bild: Jörgen Auer
En fokuserad Ulrika Axelsson, Sya, kom förbi.
Bild: Jörgen Auer
Liksom den glada klubbkompisen Berith Karlsson.
Bild: Jörgen Auer
Carina Kalered från Skogspojkarna i Söderköping såg bestämd ut. 435 i bakgrunden är Mattias Sjöberg, Sya.
Bild: Jörgen Auer
Så kom Syas Birgitta Dahl, skidsyskonen Julias och Idas mamma.
Bild: Jörgen Auer
Fin stil hade hon, och koncentrerad till max var hon, Caroline Wilbois från Göteborgs SK.
Bild: Jörgen Auer
Vad nu? Står det någon och fotograferar här ute i skogen? Var kom han ifrån, ser det ut som Majre Wigh från Ödeshögs SK, tänker. Kanske gjorde hon det också.
Bild: Jörgen Auer
Från den här positionen bakom ungskogen kände jag mig som en paparazzi. Men Jens Bjuremark från Veta SoMK såg mig inte.
Bild: Jörgen Auer
Vadstena mot Sya - Charlotte mot Charlotte. Hamilton mot Jarl.
Bild: Jörgen Auer
Det var en hel hop åkare från Göteborg med i Syaslingan. Här Sara Andersson.
Bild: Jörgen Auer
Liselott Jansson, Sya, Jörgen Lööv, Vreta SoMK, och 468 Carl-Erik Ehrenkrona, Sya.
Bild: Jörgen Auer
Nu får jag kanske ta tillbaka det där med vem som var gladast i loppet. Var det egentligen inte Syaåkaren Sara Hesse?Bild: Jörgen Auer
Kjell Nilsson, Boxholm-Ekeby Ski, trampade på ganska bra.
Bild: Jörgen Auer
Det gjorde Kimstads Olle Lindblom, också. Ändå tog sig Tommy Jakobsson, Borensberg, förbi.
Bild: Jörgen Auer
Stefan Holgersson, Linköpings SK, såg jag lite överallt. När jag kom till Sya klev han just från omklädningsrummet. Vid starten såg jag honom, i skogen hälsade vi på varandra (PR-konsulten har jobbat på Corren, tidigare), vid drickabordet var han en flitig gäst, och när jag stack hem vände jag mig om och nog fasen kom Stefan åkandes för varvning.
Bild: Jörgen Auer
Varvning är det också frågan om här när Robert Eriksson, Björkfors, kommer ångandes inne på skidstadion ungefär i samma stund som solen kom fram på allvar för att sedan följa honom på hans fortsatta fyramilafärd.

Inga kommentarer: