söndag 28 februari 2010

Svårt göra ifrån sig bra

Bild: Jörgen Auer
17-åriga Johanna Rinnesjö hade ingen lyckad final i Krafft cup. Två nedslag var inte vad hon hoppats på för sig och Sweet Wind. Hon fick trösta sig med att gå och shoppa lite på Eurohorse i stället.
Bild: Jörgen Auer
Även en journalist måste gå på muggen. Väl där kände jag mig iakttagen.
Bild: Jörgen Auer
Det visade sig vara svårt att göra ifrån sig när Helena Lundbäck satt och tittade på.
Bild: Jörgen Auer
Kim Krog från Föreningen Hoppryttarna hade bättre lycka med sig i Kraftt cup än Rinnesjö. 19-åriga Kim gick ut först av alla och var felfri och tog en plats i omhoppningen. Där blev det dock två nedslag (hon hoppade inte bra helt enkelt, sa Kim om hästen Spit Fire) och en fjärdeplats. Malin Lindqvist från Nääs ryttarförening vann. En tjej som ännu inte börjat rida på heltid:
- Jag jobbar på Shell i Gråbo, sa hon.
Vilket påminner mig om att jag måste tanka när jag åker hem om några timmar.

Inga kommentarer: