måndag 28 juni 2010

Ännu en semesterdag

Vaknade. Gäspade. Vände på mig. Vred. Gick upp. Pinkade. Hörde fågel. En till. Plötsligt exploderade skogen på andra sidan vägen av fågelläten. Men aldrig allihop på en och samma gång i enda lång kakafoni. Nej, det var ett och ett läte i taget varför jag gissade på en enda taltrast som höll hov och show. Jag applåderade. Någonting bugade i buskaget. Sen blev det märkvärdigt tyst.
Efter frukost gäspade jag igen. Satte mig i solstol. Löste korsord och sudoku i två timmar. Somnade. Vaknade. Gäspade. Klippte gräs. Svettades. Floder. Gick till sjön. Badade. Såg lom. Eller knipa. Eller nåt. Svårt att se i solskenet. Tre var de. Åkte hem. Klippte gräs. Svettades. Floder. Duschade. Fick duschtvål i ögonen. Såg ingenting. Det sved. Åt med blinkande, röda ögon. Inväntade kvällen. VM-fotboll.
Ännu en semesterdag.

Inga kommentarer: