tisdag 22 juni 2010

Namedropping

Det var länge sen jag namndroppade. Har för mig att jag en gång lovade att jag skulle göra det flitigt. Nåja, jag kan väl alltid börja om på nytt. Därför skickar jag glada sommarhälsningar till Kerstin och Lasse i Göteborg, till Håkan och Carina åt samma håll, till Bertil och Alfhild i Linköping, till Philippine och Per i Tallboda, till Claes och Maria i Linköping, till Ann-Sofie och Peter i Linghem (ja, och till Tilda och Klara, också förstås), till Eva i Norrköping, till alla i Mantorp, till alla som jobbar på café, till alla som heter Yngve, till den som råkar kallas Rövarn, Joppe och Gumman, Stina och Mårten, till Zoltan och Zara, Rigmor och Jannike, Sven-Olov och Ingabritta, poliser och stinsar, till Crister och Christina i Stockholm, Agnes med pojkvän, till Britt-Marie och Ingvar i Hässelby, till Åke i Åtvidaberg, ja till Börje också, och till Kristian och Henrik i Kisa och deras familjer, till Ulrika och Fredrik och Max, Alice, och Theo, till Torbjörn och Torbjörn och Torbjörn (två i Kisa och en i Björkfors), till Karin, Dennis, och Sixten i Mjölby, till Lotta, Erik, och Mikael i Motala, till Ami i Norrköping, till Sara, Günes, och Elma i Åby, till Matsa i Peking, till Robban i Peking, till Miriam i Oslo, till Richard, Jenny, och Linus på Lidingö, till Sofia och Billy i Stockholm, till Lilian i Linköping, liksom till Fredrik och Karin i Linköping,
till Marie, Richard, Femke, och Anouk på Lidingö, till Putte i blåbärsskogen, till My och my darling Clementine, till hästarna Kaktus och Fagermö, till Lisa, Maria, och Christer i Linköping, till Lotta, Sanna, Jossan, Christine, och Jan, alla som har en hund, alla som tycker om djur, Cissi, Fredrik, Ella, och den kommande, till Gabbe, Johan och Maria och Benjamin, Siv i Hjulsbro, Bengt och Britt i Malmslätt, Sandra i Uppsala, Sofia och Susanna i Linköping, till Claes och Marja sammaledes, till alla i Horn, Hycklinge, och Korpklev, naturligtvis till dem som bor i Sya och Spångsholm, Veta, Gottlösa, Normlösa. Nu kom jag på att jag glömt bort att hälsa alla i Kisa så det gör jag nu. Ha det bra hela sommaren. Och det önskar jag förstås även Rebecka, Robert, William och Vera i Ströbylund, liksom Pernilla i Stockholm, och Jonas i Linköping, till Martin (var han nu befinner sig). Alla i Borås måste förstås få en hälsning, de också. Hej alla i Borås, trevlig sommar! Marianne i Mjölby, glömde jag också bort, attans. Och hennes döttrar Anna och Eva med familjer, trevlig sommar ni också. Oj. Karin, Marcus, och Majken i Mjölby glömde jag visst. Förlåt. Och deras föräldrar och resten av släkten. Alla på Corren och alla som läser en tidning, vilken som helst. Och alla som sitter vid datorn eller glor på teve. Eller klipper gräs. Och Hans-Jörgen och Ejvon i Norrköping, Vi tar alla i Norrköping. Nille, också.
Jaa, då har jag väl fått med alla. Nu ska jag ut och springa.

6 kommentarer:

Charlotte sa...

Tack detsamma! :D

Kaktus hälsar hon också!

Rebecka sa...

Önskar dig en härlig sommar, pappsen! Snart ses vi! Kraaam!

Cissi, Fredrik Ella och kommande sa...

Tack detsamma!! :-) *sommar, sommar och sol...*

Ph + PB sa...

Åh tack! En härlig sommar till dig och din familj med! Ses snart! ;)

Anonym sa...

Ha en jätteskön sommar du också! Hälsar Christine m familj

C sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.