fredag 18 juni 2010

Bättre än fotbolls-VM

Bild från Svt1
Fredagskonserten för Victoria och Daniel var nog betydligt bättre än England-Algeriet (0-0). Särskilt bra var det när det blev lite känslosamt, som när barn från Adolf Fredriks musikklasser sjöng för morgondagens brudpar. Eller när den akrobatiska kinesiska balettdansösen Wu Zhengdan dansade Svansjön så otroligt vackert och hänförande ekvilibristiskt. Då var det många tårar på kind bland Europas kungligheter och andra honoratories.
Bild från Svt1
Jag hade inte tänkt titta på spektaklet, men så här efteråt ångrar jag inte mitt val. Och med tanke på att jag skrivit i Corren om Victoria till 30-årsfödelsedagen så är väl klart att jag kan kosta på mig ett grattis också inför lördagens bröllop i Storkyrkan. Vem vet, jag kanske tittar på det också.

Inga kommentarer: