lördag 12 juni 2010

Cykling, också

Bild: Jörgen Auer
Tjejvättern 2010 var inte bara att det regnat småspik under natten, nej det var cykling, också
Bild: Jörgen Auer
Eva-Lotta Sundblad från Saltsjö-Boo hade bråttom och behövde bara lite drygt 4,5 timme för att trampa de tio milen. Bra jobbat.
Bild: Jörgen Auer
Ibland händer att cyklister i klungor kommer väl nära mötande körfält. Dock inte här där man lätt känner igen 3295 som Ingmarie Gustafsson, Dala-Järna, och 3540 som ju naturligtvis är Elin Magnusson, Hägersten.
Bild: Jörgen Auer
Ännu lättare blir det förstås att känna igen folk från hemmaplan. I röd tröja här kommer ju Elisabeth Fahlgren, Linköping. Hon startade 08:32 och var i mål 14:43.
Bild: Jörgen Auer
Men de här känner jag väl i alla fall inte igen? Jo men. 81 är ju Marie Carlsson, Järfälla, och 82 Ewa Rösth, Årsta. Det ser ni väl? I bakgrunden Omberg.
Bild: Jörgen Auer
Vid vägkanten på riksväg 50 stod Cecilia Österman, Göteborg. Det var inte mig hon väntade på, tydligen.
Bild: Jörgen Auer
Inte heller var det på Maria Rutgersson, även om hon också är från Göteborg. För Maria var före. Tror jag.
Bild: Jörgen Auer
Här vet jag med säkerhet att det ligger en riktig kämpe. Åsa Särnholm från Örebro var helt färdig i Borghamn efter motvinden från Motala och sa sig ha ont i baken, nästan kramp, och hon funderade på att ge upp.
- Jag ska bara vänta in min mamma Anette Jönsson, Hallsberg, så får jag se hur jag gör, sa hon.
Jag trodde inte hon skulle resa sig på en vecka. Men det gjorde hon, om än stelbent och lite stapplande. Döm om min förvåning när jag tittade i resultatlistan och fick se att hon fullföljt loppet. Starkt jobbat, Åsa! Och glöm inte att träna ordentligt inför nästa gång. Det hade du ju inte gjort i år, sa du.

Inga kommentarer: