söndag 26 september 2010

På Kulturnatten

Var som sagt på Kulturnatten i Norrköping under lördagen och trivdes på min gamla hemmaplan. Lyssnade bland annat på Rubliners i Knäppingsborg och Heart of Stones på Laxholmen (Arbetets museum) och imponerades. Men oj så varmt det var i trängseln när Jonny Haagh och de andra i Heart of Stones öste på för fullt. I övrigt var jag inne en stund på Rådhuset, bra musik där också även om jag inte visste vilka det var som uppträdde. I övrigt drack jag öl på Bacchus källare på Gamla torget, åt på Texas Longhorn på Kungsgatan, hörde syrran och hennes kompisar från Norrköpings damkör sjunga längst ner på Västgötebacken, var inne på Vera Design i Knäppingsborg, såg utställningen om EWK i Arbetets museum, hälsade i mängden på Bert Ferin, Ulla Magnusson, Håkan Sjöström, Mikael Sundgren, förra IFK Norrköpingsspelarna Håkan Pettersson och Janne Hellström, och många fler.
Dessutom hade jag trevligt sällskap av Marie, Maria, och Claes.

Inga kommentarer: