söndag 1 maj 2011

Moln över hästarna

Bild: Jörgen Auer
Inte moln över Hellesta, men moln över hästarna. Och sol. Så var det på morgonen i Mantorp där travhästarna var tidigt utsläppta och lite lagom spralliga. Moln över Hellesta är en svensk filmdeckare från 1956 och har inte ett dugg med Mantorp att göra, inte heller med Hällestad som en del tycks tro av sökning på internet att döma.
Bild: Jörgen Auer
De här molnen såg jag också i Mantorp, från nya bron som aldrig tycks bli färdig. Eller bron är nog färdig liksom cykelvägen under - det är bara mer asfaltering och lite kantarbeten som ska till om jag ser rätt. När det blir färdigt kommer gång- och cykelvägen att bli en utmärkt promenadväg.
Bild: Jörgen Auer
Nu i maj är fågelskådningens tid har jag för mig att min kollega Claes Nilsson på Corren har sagt. I alla fall är det då han brukar tjata på mig att följa med ut i skogen. Själv såg jag den här hackspetten i dag. I Mantorp.
Bild: Jörgen Auer
I Mantorp kan man se nya husbyggen också. Som här vid Idrottsparken där de första tre husen är under uppförande.
Bild: Jörgen Auer
Den här bilden slutligen är endast inlagd för att skänka mina barn nostalgiska tankar och kanske få dem att längta "hem" för att gå med pappa på promenad.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Aaw vad gulligt pappa! Jag får komma hem för promenad snart. Puss!