torsdag 8 september 2011

Gjort idag, då?

Bild: Jörgen Auer
Vad sa du? Gjort idag? Jo, skrivit klart det mesta av det som jag var ute på igår. Sa siffra, till Eva. Fick 19 tillbaka på mejlen. Tack. Då fyller vi Stadsliv. Fikat. Ätit. Det vanliga. En lunchpromenad. Log mot en mörkhårig på Nygatan. Nickade åt ett bekant ansikte. Men vad heter människan? Mötte Jerker på Myrorna. Bland böckerna. Vi hittade inget. Gick ut. Såg torget. Tog kort på torget. Kom tillbaka. Pratade med Anna. Gjorde klart Stadsliv. Diskuterade lite med Sanna. Lite med Daniel. Redde ut fena och fenomenal. Skrev lite till. Om Linköpings domkyrka. Och Arne. Fikade. Pratade lite Örebro med Birgitta. Olle Sääw, sa jag. Orvar Bergmark, sa hon. Fotbollsspelare. Snackade lite Eskilstuna med Lollo. Och bögar. Hasse var också med. Snackade foto med Pia och Tord. Nisse på ett hörn. Samuel nickade, Hector skrev. Ola också. Kalle hördes vid sin telefon. Åkte hiss med Lasse. Upp. Köpte bulle. Han kaka. Åkte hiss med Lasse. Ner. Rosenkälla ska tömmas, sa Tord. Oj, sa Birgitta. Det hade Claes sagt, sa Tord. Och så var det nåt med svarthakedopping. Såg bilderna från torget. Värdelösa. En gick att göra något av. Den här. Fast då fick jag hjälpa den lite på vägen. Efterbelysa skylten. Och torgstenarna till vänster. Frida sa hej då. Sen åkte jag hem. Eller nu. Nu åker jag hem. Om tåget går. I morse var det försenat. Ska det börja nu igen, undrade Perra. Det blåser nog för mycket, sa jag. Det skrattade vi åt. Då.

Inga kommentarer: