torsdag 13 juni 2013

En hel dag med studenter

 Bild: Jörgen Auer
Torsdagen var det studentdags i Linköping, ja på många andra orter också. Men jag besökte Trädgårdsföreningen för att vara med om champagnefrukosten, mycket trevligt tycker jag och med idel, som jag såg, skötsamma och glada studenter. Jigerström och jag var på plats och gjorde både tv,  webb- och tidningsjobb. Se 24Corren och Corren.se
 Bild: Jörgen Auer
 Efter detta hade de olika skolorna avslutningar var och en för sig innan det blev dags för kortege genom stan, här passerar en en klass på S:t Larsgatan. En klass från Anders Ljungstedts gymnasium där "Jiggen" och jag också var.
 Bild: Jörgen Auer
 Också den här vagnen kommer från ALG och är på väg in till city via Industrigatan och Järnvägsavenyn.
Bild: Jörgen Auer
 Och när kortegen tystnat och festen var över fanns bara en ensam ballong kvar och pyste sakta ut till platt intet. Men då började festkvällen på riktigt för studenterna. Fast det är en annan historia som inte är slut förrän i morgon bitti - om ens då.
Läs Corren i morgon om du vill se fler bilder. Eller titta in till Corren.se och 24Corren. Eller läs mig på facebook.

Inga kommentarer: