lördag 8 juni 2013

Snälla, hjälp mig

Bild: Jörgen Auer
Det här är ju löjligt. Jag har suttit i över en timme nu och letat efter namnet på den här blommande busken i vår trädgård. Och jag hittar ta mig fan ingenting om den på google. Varför? Är det en hemlighet? En hittills okänd buske som råkat förirra sig till Mantorp? Jag har letat efter bilder på vita blommor, trädgårdsbuskar, buskar och inte hittat den här. Eller håller jag på att förlora synen och har blivit nästan blind? Känslan efter att ha sett alla de vita blommor som rullat förbi mina ögon i dag är ungefär som när man står och tittar efter östgötska skidåkare i Vasaloppet och flera hundra färgglada åkare swischar förbi på ett par sekunder. Då känner man sig också nästan blind. Så hjälp mig någon. Vad heter busken?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Har du fått något svar? Jag vill också veta

Unknown sa...

Har du fått något svar? Jag vill också veta

Anonym sa...

Är det inte en Schersmin?? Ser ut som en sån. RK

Auer sa...

Jag tror faktiskt att det är brudhallon! Ett svar som kom in på facebook från Anne Haglund.