onsdag 5 juni 2013

För 25 år sen

Ur Corren 4 juni 1988
Har det redan gått 25 år sen jag följde med de här tredjeklassarna från Vifolkaskolan på skolresa till Omberg? Ja. Men varför var jag med? Jo, dottern Pernilla gick i en av av treorna och jag såg väl chansen till att få skriva lite, helt enkelt.Och det blev en rolig och lärorik resa för eleverna som fick se Naturum Omberg också och åka remmalag till Hästholmen där de fick träffa clownen Vicke. Och bara att gå den branta sluttningen upp till Hjässan på Omberg var nog för att ha kul: Det här är ju som Lustiga huset på Gröna Lund, tyckte Lotta. 

2 kommentarer:

Lotta numera Burtanovic sa...

Jaa, det var ju jättejobbigt;) Jo den där artikeln och resan har jag tänkt många gånger på under åren. Att det är 25 år sen får en ju att känna sig riktigt gammal! / Lotta

Pernilla sa...

Haha Lotta :)
Gammal var det första jag tänkte på också. Och sedan att jag glömt bort hälften av resan. Vilken tur, och kul, att det finns dokumenterat! :)