lördag 15 juni 2013

Lerigt och tufft i Börjeruset

Har gjort min första start i Börjeruset i Börje utanför Uppsala och sprang liksom dottern Rebecka för Börje SK. Sex kilometers löpning genom kärr och kalhyggen, annars mest över ris och snår i skogen och längs leriga åkrar som gjorde skorna dubbelt så tunga. Och som om inte detta vore nog - på det långa upploppet fanns flera hinder, ensilagebalar skulle hoppas över, bildäck skulle sprintas/stegas igenom, bommar skulle krypas/ålas under, bänkar skulle hoppas över, och sen återstod bara 25 meters rejäl löpning! Puh!
Trött? Tacka faan för det. Sliten är jag. Fast det var kul i alla fall. Loppet alltså.
Nu ska jag ta en öl eller två. Lite whisky. Grilla, käka godis, slappa.
Samt se till så att jag vinner ett par miljoner på Lotto. Då är inte bara min lycka gjord utan också åtskilliga andras.
Published with Blogger-droid v1.7.4
Bild: Robert Karlsson

Inga kommentarer: