onsdag 27 maj 2020

En nyårskavalkad 1987

Bild från VHS
Ännu ett VHS-band genomgånget. Nu ett betitlat Nyårskavalkad 1987, vilket mycket riktigt också innehåller en hemmasnickrad kavalkad av filmade händelser i släkten 1987. Med denne tjusige programledare, ja, det är jag. Man skulle se ut så där någonting vid den tiden, fråga förre förbundskaptenen i fotboll, tillika spelaren och tränaren Olle Nordin. Han vet. Bland filmerna på bandet finns ett bröllop (mitt och Ingers i Veta kyrka), ett dop i Kärna (Sofia Thunholm), grillparty i Bäckhult vid Drögen en fantastisk sommarkväll med svågern Bengt Thunholm som grillchef och med mina barns kusiner bröderna Gabriel och Johan Alm som roliga knottkliare. Svärfar Helge Andersson ger Bengt goda råd. Rebecka och Pernilla Auer springer ikapp med Gabriel och i filmen ropar också treårige Martin Auer upp med händerna till Johan Alm, samt åker en motorbåt tjusigt över Drögens kvällsspegel.

Bild: Selfie
Jag känner nog igen dig, säger en del som var med förr när jag lägger ut gamla bilder på mig själv. Andra, som inte sett mitt tidigare jag säger: jag känner inte alls igen dig. Nej, det är inte alldeles lätt, kan jag väl erkänna. Men det är faktiskt jag på bägge dessa bilder. Nu ska jag titta på ännu ett band, eller två. Somliga filmer är av väldigt dålig kvalitet, varför jag blir trött av att sitta och glo på allt flimrande. Men kanske hittar jag något. Om inte annat så hittar jag kanske en sövande stund i soffan. Det är inte så illa, det heller.

Inga kommentarer: