torsdag 7 maj 2020

Det var fullmåne i kväll

Bild: Jörgen Auer
För att vara tagen med mobiltelefon tycker jag inte att den här bilden är så illa. Precis så här såg fullmånen och molnen ut hemifrån mig i Mantorp vid 23:30.

Bild: Jörgen Auer
Torsdagen hade många ansikten. Som här med några eftermiddagsseglare strax utanför Motala.

Bild: Jörgen Auer
Från samma plats, men en liten blick åt höger i stället. Med speglingar i vatten.

Bild: Jörgen Auer
Va? Är det en apa där uppe? Jaså, bara en trädgren med viss likhet med en gibbonkille (eller larkille). Och sitter det inte en apa till uppe till höger och vinkar?

Bild: Jörgen Auer
Det är förunderligt vilken inverkan åsynen av vatten kan ha. Mig lugnar den och jag blir nästan trött och vill vila, bara njuta av det jag ser. Men samtidigt ger det inspiration till att göra nåt själv. Nåt bra. Ge mig nåt att jobba med. Här ska skapas, byggas, rivas, skrivas, fotas. Målas?

Bild: Jörgen Auer
Avslutar dagens lilla bildsvit med en bild från onsdagskvällen. Det som lyser i skyn är inget flygplan, utan månen och det som har grönt på toppen är silosarna i Skänninge.

Inga kommentarer: