söndag 27 februari 2022

Ett par timmar i naturen

Bild: Jörgen Auer

En sådan dag! Härligt väder från morgon till kväll i Östergötland. Det här är lördag morgon och jag har just hämtat Corren i postlådan på Uljeberg.

Bild: Jörgen Auer

Redan klockan 9 blev jag upphämtad av sonen Martin med familj för vidare färd till Kisa där vi firade sjuåriga Stina Boel samt uppehöll oss i skogen en timme.

Bild: Jörgen Auer

Det var så fint väder att det blev naturen en gång till för mig när jag var hemma igen och därför ytterligare en timme i vårsolen.

Bild: Jörgen Auer

Om jag satt stilla och solade? Nej, jag studerade terrängformationer, träddito, fornminnen, buskvegetationen, fågelliv, såg bland annat korpar och en hackspett. 

 Bild: Jörgen Auer
 
Fotade gjorde jag förstås också och som vanligt uppehöll jag mig en stund vid den här stiliga och spretande enbusken.

Undrar var jag fotar i morgon?

Inga kommentarer: