torsdag 1 september 2022

Jag hämtade en tavla

Bild: Jörgen Auer
Var i Norrköping i dag för att hämta ännu en tavla av Tania Zozulenko. Jag passade då också på att se mig omkring lite. Den här bilden togs i Kneippen.

Bild: Jörgen Auer
Och det här är ett välkänt motiv i staden, gamla vattentornet vid Idrottsparken.

Bild: Jörgen Auer
Ännu mer känt är naturligtvis Industrilandskapet. 

Bild: Jörgen Auer
Det finns mycket som är sevärt i Industrilandskapet.

Bild: Jörgen Auer
Mitt i stan ligger Hörsalen, mellan Drottninggatan och Gamla Rådstugugatan. 

Bild: Jörgen Auer
Färgargården vid Motala sträm är en pärla. Dock hann jag inte fika  där i dag. Bara träffa Tania och få min tavla.

Bild: Jörgen Auer
Och här är den. Konstnären heter Tania Zozulenko och kommer från Ukraina. Blommor är hennes favoritmotiv, men det hon säljer mest av i Norrköping är hennes tavlor från Industrilandskapet.

Inga kommentarer: