söndag 22 januari 2012

Bättre korv i skogen

Bild: Jörgen Auer
Det lyser en eld mellan träden i Klämmestorpsskogen i Mantorp.
Bild: Jörgen Auer
Det visar sig vara Mantorpsfamiljen Larsson som är ute och har en mysig vintersöndag i skogen.
Bild: Jörgen Auer
De leker och de grillar korv. Grillad korv smakar bäst i skogen och över öppen eld, säger de. Jag håller med.
Bild: Jörgen Auer
Eva Kellander är ute i samma skog med borderterriern Joppe och hon säger att det är lite skönare i dag att gå i skogen än att ta Vetarundan. Bland träden snöar det inte så mycket och inte heller blåser det. Hälsa hem till Jim, säger jag då hon berättar att han sitter hemma och tittar på skidåkning och skidskytte.
Bild: Jörgen Auer
Själv går jag två och ett halvt varv i skogen, tills snöfallet avtar. Då tar jag ändå rundan bort mot Klämmestorps gård och Veta kyrka och tillbaka hem. Sammanlagt blir det väl bortåt milen, kan jag tro.
Bild: Jörgen Auer
Och det ljusnar. Molnen skingras och hemmavid syns till och med himmel blå - skönt.

Inga kommentarer: