måndag 16 januari 2012

Vart tog karriären vägen?

Snart är det dags för idrottsgalan. Det får en, mig i alla fall, att fundera lite över den egna idrottskarriären? Vart tog den vägen?
Det började ju så bra med spel i IFK Norrköpings pojklag i fotboll och ishockey i Norrköpings AIS, och visst blev jag junior (i alla fall i hockey där jag även spelade seniorhockey i B-laget). Men liksom, det blev ju inget. Varför?
Enklaste svaret är ju naturligtvis att jag var för dålig, men jag anser inte att jag var det. Däremot var jag inte tillräckligt intresserad. Jag tyckte det var mycket roligare att jaga tjejer och att vara ute och festa. Ja, så var det. Min idrottskarriär gick upp i rök med vin, sprit, och tjejer, sena nätter, party-party. Ja, och bokstavligen i rök. Jag rökte för mycket.
Nu är det skillnad. Nu röker jag inte alls. Men jag är för gammal. Fast jag blev ju korpspelare i alla fall, i både fotboll och hockeybockey (rinkbandy). Fast nu är det slut med korpen också. Då återstår bara att träna. Löpning har jag nog sysslat med hela livet, tror jag. Men vintertid har jag väldigt svårt för det - jag fryser. Så det får vänta till våren. Men man kan ju träna ändå.
Ur träningsdagboken: Eftersom en förkylning börjar pocka på uppmärksamhet tog jag det lite lugnt, mag- och styrketräning en halvtimme.
Nu börjar idrottsgalan.

Inga kommentarer: