fredag 13 januari 2012

Hagelsoppa

Bild: Jörgen Auer
Usch, sicket väder vi haft i dag. Blåst, snö, och till och med hagel. I Mantorp ligger det kvar än och ser ut som runda, vita ärtor (kanske kan man göra hagelsoppa på dem i morgon?). Men själv tycker jag blåsten i dag var värre, jag mår inte bra när det blåser så hårt och så bitande, svidande kallt. Genom märg och ben, brukar man säga, och så känns det, ta mig fan. Nu kommer jag att småfrysa hela natten och vakna frusen. Och så sägs det att det ska blåsa ännu värre i morgon. Fy fan.
Ur träningsdagboken: ingenting, tänkte jag skriva först, men ändrar mig nu till de raska promenaderna till och från tåget, var och en av de två på typ en kilometer och tio minuter lång. Utöver det en långsam promenad genom Linköping på 20 minuter. Och nu väntar hantlar tio minuter på var arm. Alltid något. Kanske blir det också tillräckligt för att jag ska få upp värmen i kroppen.

Inga kommentarer: