måndag 9 januari 2012

Kladdigt kort lurade mig

Arkivbild 2009: Tord Olsson
Ur träningsdagboken: Så här har jag inte gjort i dag. Bilden är från Feelgood 2009 när jag försökte göra som Carolin Hilmander. Fast så har jag inte gjort i dag. Men jag har tränat. På Studio Fitness där jag först sprang på rullband i en kvart i varierande hastighet innan jag kastade mig över styrkemaskinerna (nåja, allt är ju relativt) i ytterligare en kvart. Avslutade med lite magträning och plankan.
Så vill jag gärna be intet ont anande manliga besökande under den tid jag var där om ursäkt. För jag trodde att någon av dem hade stulit mitt passerkort till jobbet som låg i en rockficka i herrarnas omklädningsrum, vilket jag talade om för Hans och Marcus på gymmet. Inte kul att det finns tjuvar här, sa jag. Väl tillbaka på Corren upptäckte jag att kortet faktiskt fanns i fickan men på oförklarligt sätt fastnat i ett ficklock! på grund av något kladd. Skönt! Det hade inte varit skoj att veta att någon klåfingrad går på samma gym som jag.
Men: det fanns alltså ingen tjuv, bara ett kladdigt passerkort.

Inga kommentarer: