söndag 8 januari 2012

Denna sköna vintersöndag

Bild: Jörgen Auer
Dagens långpromenad gick från Mantorp - här några av ekarna vid Nejlikegatan (vars hus skymtar mellan ekarna) , kanske kan området få heta Nejlikegärdet? -
Bild: Jörgen Auer
Från ekarna tog jag mig upp till Kilängsgatan (den bostadstomma som går utmed Riksvägen och är matargata till Blåsippestigen, bland andra)
Bild: Jörgen Auer
Sedan fortsatte jag gång- och cykelvägen mot Sya denna sköna vintersöndag med solsken och en temperatur på bara ett par minusgrader - knappt ingen vind.
Bild: Jörgen Auer
Nästan allting blev vackert, till och med de här grässtråna nedanför vägen Mantorp-Sya
Bild: Jörgen Auer
Det här röda, fina huset ligger lustigt nog vid hållplatsen Gula huset på Svåsvägen mellan Sya och Spångsholm. Från Spångsholm gick jag mot Veta, sedan ner till Veta kyrka, Klämmestorp, Mantorptravet, Västerlösavägen, Högmarksvägen, Shellmacken (köpte Aftonbladet och Expressen), och hem.
Bild: Jörgen Auer
Hur långt det blev? Det bör ha blivit kring milen, och tog 1,45. Men jag stannade ju lite då och då och fotade, förstås.
Ur träningsdagboken: Långpromenad 1,45, mag- och styrketräning 20 minuter, bensprattel 5 minuter.

2 kommentarer:

Ewa Ä sa...

Vilka fina kort!

Pernilla sa...

Att Mantorp med omnejd kan vara så fint, det tänker man inte på så ofta!