söndag 29 oktober 2017

Bara vara i vårt vackra Sverige

 Bild: Jörgen Auer
Va! Är det biltävling? Ja, men de här tävlar inte. De står här utanför Ulrika för att deras ägare (förare) är och tittar på lördagens Marknadsnatta. Själv kom jag bara förbi.

 Bild: Jörgen Auer
Förbi för att ta mig till Bäckhult vid Drögen. För att andas. Bara vara i vårt vackra Sverige.

Bild: Jörgen Auer
Och dagen fortgick. Blev till eftermiddag och drog sig mot kväll. Halvmånen lyste. Kylan kom. Blåsten likaså. Natten skulle bli ännu kallare och blåsigare. Söndagen kom med mössa och vantar och jackans blixtlås uppdraget så långt det gick. Ett par tegelpannor på bostadshusets tak uppdagades vara trasiga. Nån måste göra en insats. Jag gjorde så. 
Men nu är jag hemma och förbereder mig för ännu en tårfylld timme med tv-programmet Allt för Sverige. Kaffet är visst färdigt.

Inga kommentarer: