tisdag 17 oktober 2017

Gul är en underbar färg

 Bild: Jörgen Auer
Alltså: gult kan vara så vackert! Som i dag på Rhyzeliusgården i Linköping. Jag blev som förälskad.

 Bild: Jörgen Auer
Kanske var det därför jag tog en extra sväng i stan med bilen. Här är Vistvägen i höstlig prakt.


Bild: Jörgen Auer
I Gamla Linköping blickade jag upp mot solen på en helt rosa himmel! Så besynnerligt! Och från en massa håll och kanter i Sverige rapporterades under morgonen och förmiddagen om märkliga färger på solen.

 Bild: Jörgen Auer
Själv höll jag mig mest till gult under tisdagen. Och lite grönt. Det här är också i Gamla Linköping.

 Bild: Jörgen Auer
Gamla Linköping, ja. Vilken underbar miljö! Vilka fina hus! Varför kan man inte bygga nya stadsdelar även på det här sättet?

Bild: Jörgen Auer
Även om höstfärgerna är underbara så finns det de som förbereder sig för en flytt. Innan kylan kommer. Som här nära Nybble och Vikingstad där en stor samling svanar och gäss verkar vara nära en lång resa. Kanske är det från just den här gula stubbåkern deras flygresa startar. Men varför kommer de inte iväg? Är det månne flygledarstrejk?

Inga kommentarer: