torsdag 5 oktober 2017

Var hör Dachser hemma?

Bild: Jörgen Auer
Av någon anledning har jag börjat intressera mig för de stora transportbilar som trafikerar våra vägar. Vad är det för företag, undrar jag. Var hör de hemma? Som Dachser.
Jo, Dachser är en av Europas ledande logistikleverantörer får jag veta av företagets hemsida. Det 1930 grundade Dachser har huvudsäte i Kempten, Tyskland och har hela 27 450 anställda världen över och en årsomsättning (2016) på hela 5,71 miljarder Euro. Antalet transporter uppgick samma år till 80 miljoner. Dotterbolag finns i Sverige, Dachser Sweden AB har kontor i Stockholm, Jönköping och Malmö med sammanlagt 132 anställda (2016). Årsomsättning: 474 miljoner kronor.
Lite mera vis blev jag kanske av detta. I alla fall ökade jag på mina kunskaper om logistikbranschen.
 

Inga kommentarer: