måndag 30 oktober 2017

Mitt nu varade hela dan

Bild: Jörgen Auer

Vilken dag! Hela måndagen, från tidig morgon till kväll 19, har jag suttit vid datorn. Dock inte endast för att jobba, i alla fall inte för att skriva text. Men mesta tiden har gått åt till att skriva ett jobb till Corren Bostad, med en massa bildtexter dessutom. Jag har emellertid inte tyckt att det arbetet har varit tråkigt, nej, nej, inte för en endaste minut. Det är ju skriva jag vill göra.
Utöver det har jag skrivit räkningar på jobb jag har gjort i september och oktober. Det är fakturor som skickats till Correns avdelningar Sport, Familj och bilagan Mera. Utanför huset har jag bara varit för att hämta tidning och post. Sammanlagt inte ens en halv minut. Rast från skrivandet för fika och lunch har det också blivit, liksom för toalettbesök. Fast då tänkte jag förstås på vad jag skulle skriva, ord, meningar, formuleringar.
Egentligen kopplade jag inte av från skrivandet förrän det var dags för den femte delen av utmärkta svenska tv-serien Vår tid är nu. Kanonbra.
Mitt nu varade hela dan.
 

Inga kommentarer: