lördag 28 oktober 2017

Benette i dagens Corren

 Bild: Jörgen Auer
Häromdagen var jag och hälsade på hos Benette Hammar på hennes och maken Mats sommarviste i Tjällmo. Detta för ett reportage till Corren om hennes många år som gymnastikledare.

 Bild: Jörgen Auer
Undstorp heter gården och ligger underbart vid Undsjön.

 Bild: Jörgen Auer
Här trivs verkligen Benette som blev 65 i somras och som varsamt renoverat det gamla huset.

 Bild: Jörgen Auer
Att jag var där beror på att hon nu håller på att avsluta sin långa bana som gymnastikledare och föreningskonsulent (Nikegymnasterna i Linköping) och förtjänar att uppmärksammas.

 Ur dagens Corren
Så här presenteras reportaget på Familjesidorna.

Ur dagens Corren
Även på B:ettan fick Benette vara med. Inte världens bästa bild på henne, men lite stämningsfull i alla fall tack vare ljusen. Dessutom står det ett litet fel i bildtexten under bilden (mitt fel). Hon pensionärsgympar inte, utan tränar i medelgympapass på Friskis & svettis.

Bild: Jörgen Auer
Det var för övrigt här på Undstorp jag såg den gamla bykstugan som jag la ut på bloggen för några dar sedan. Värd att visas igen, tycker jag. Innan den rivs.

Inga kommentarer: