fredag 1 april 2011

Inspärrad

Bild: Jörgen Auer

Kände mig inspärrad i dag. Ändå stod jag utanför Tinnerbäcksbadet och de strama staketspjuten. Fast på min andra sida hade jag ännu ett staket och kom liksom ingen vart Bild: Jörgen Auer För där fanns den här nybyggnationen på Tinnisparkeringen som sakta men säkert förändrar utseende. Hur som helst kom jag att tänka på den enda dag i mitt liv som jag har varit på ett svenskt fängelse. En dag. Det var i Norrköping för evigheter sedan. Och arbetsförmedlingen tyckte att jag som ville arbeta med människor gott kunde pröva hur det vara tt arbeta på fängelset. Jag fick börja direkt på Norrköpings östra där de värsta brottslingarna satt. Jag har för mig att de bara var sex, möjligen åtta. En förmiddag var jag där och inspärrad jag med. Sju låsta dörar var jag tvungen att passera. Sju! Som alla låstes efter mig. På eftermiddagen sa jag upp mig.

Inga kommentarer: