fredag 29 april 2011

Jubel i London

Ur SvT:s sändning

Det flaggades och viftades och jublades i London i dag.
Ur SvT:s sändning
Anledningen var förstås bröllopet mellan prins William och hans Kate Middleton i Westminster Abbey. En miljon Londonbor sägs ha kantat kortegevägen och tre miljarder beräknas ha tittat på bröllopet på teve.
Prins William blev på bröllopsdagen utsedd till hertig av Cambridge, en titel han förlänades av drottning Elizabeth II, och Kate Middleton kommer att bli hertiginna av Cambridge. "Drottningen har i dag haft nöjet att tilldela prins William av Wales ett hertigdöme. Hans titlar kommer att vara hertig av Cambridge, greve av Strathearn och baron Carrickfergus", meddelade det engelska hovet.
Själv har jag aldrig kommit närmare hovet än att jag som ung rökte Prince.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Haha, fast du har väl kommit närmare hovet än så, när du mötte Silvia t.ex.?

Auer sa...

Ja i svenska hovet känner jag mig nästan hemma. Men jag talar om det engelska.