tisdag 18 november 2014

Jag kommer tillbaka, Motala

 Bild: Jörgen Auer
Motala i morse. 07.30. Från Kvarnön sett.
 Bild: Jörgen Auer
Och det är också från Kvarnön. Där har jag aldrig satt min fot. Ja, det har jag inte än. Jag satt kvar i bilen och fotade, nämligen. Kul att fota i Motala, för resten. Det finns mycket att se.
 Bild: Jörgen Auer
Men sen ställde jag bilen uppe vid sjukhuset och gick. Långt. En och en halv timme. Över Motalabron. Där uppe blåste det inte skönt. Men med snabba steg är man snart över.
 Bild: Jörgen Auer
Och så här ser bron ut nerifrån båtarna.
 Bild: Jörgen Auer
Liksom så här.
 Bild: Jörgen Auer
Självklart hade jag hellre fotat stan en solig dag. Men man kan inte få allt. Det räcker ju med att jag fick chansen att vara där. Hit vill jag komma ofta med kameran.
 Bild: Jörgen Auer
Den här grinden gillar jag. Inte för att den stängd och det skulle bo nån symbolik i det. Nej, utan för att den är gammal. Jäkligt snygg, tycker jag. Särskilt med Motala kyrka bakom och vattnet. Undrar hur kombinationen blir sommartid i sol och blomning? och blått vatten?
 Bild: Jörgen Auer
Ja, det är väl samma frågeställning här.
Bild: Jörgen Auer
Mm. Underbart. Tjusigt. Eller vad man nu ska säga. Fint? Och som sagt: Motala, jag kommer tillbaka. Så även till fiket i Gallerian.

Inga kommentarer: