måndag 10 november 2014

På besök inför Vinterljus 2014

 Bild: Jörgen Auer
Första gången minns man ju. Eller hur? Ja, eller så minns man det inte. Men jag minns första gången jag stod här och fotade. Det var ju i dag. Aldrig tidigare har jag sett Linköpings gamla vattentorn från just den här vinkeln, vid Kapellplan.
 Bild: Jörgen Auer
Där såg jag också den här lilla ljusrampen.
 Bild: Jörgen Auer
Och Andreas Torpehag och Marcus Gottsell från Tekniska Verken som lyfte och satte den här glasfiberklumpen på plats.
 Bild: Jörgen Auer
Och samma killar ställde sig bredvid kollegan Anders Johansson och poserade snällt för Correns Mikael Svensson som tillsammans med mig var där för ett reportage om Vinterljus 2014.
Bild: Jörgen Auer
Stolplyckekapellet ligger alldeles intill och ska få ny fasadbelysning. Hela parken får en "ansiktslyftning" med markstrålkastare utöver sedvanliga belysningsstolpar. Hursomhelst så har Vinterljus invigning lördag 22 november kl 16.30 i Trädgårdsföreningen och håller på till 6 januari.

Inga kommentarer: