onsdag 5 november 2014

Nu förstår jag hästfolket bättre

Hemkommen från en ridlektion, dressyr, på Rappestad funderar jag över min framtid som ryttare. Blir det någon fortsättning?
Tveksamt.
Jag gillar det, det gör jag och jag har gjort stora framsteg sen jag började. Sitter mycket säkrare i sadeln, förstår mer och mer varför det blir som det blir och kommer antagligen att kunna utvecklas än mer. Men jag gick också in det här bara för att lite bättre kunna förstå "hästfolket" och det tycker jag att jag gör. Med egen ridning har jag kommit dem närmare. Och hästarna.
Men...
... jag tvekar om att binda upp mig en kväll i veckan - och i år har jag missat tre onsdagar i rad - innan jag lyckades komma hem i tid i dag för att senare även hinna till ridningen. Kanske är det bättre med privatlektioner några gånger om året. Entimmeslektioner där jag är ende eleven och kan bestämma tid varefter det passar mig. Och hästarna.

Inga kommentarer: