söndag 9 november 2014

Liten fototur på Fars dag 2014

 Bild: Jörgen Auer
Fars dag började för min del med en löptur. Vetarundan. Solen kom. Då bestämde jag mig för att återvända. Hämtade bilen. Och en kamera. Fotade Klämmestorpsskolan i morgondimma.
 Bild: Jörgen Auer
Åkte. Förbi Öjebro. Kavlebäck. Mjölby. Sya. Västra Harg. Dimslöjorna gick en match på Ekvallen.
 Bild: Jörgen Auer
November? Jaja, varmt och vackert, hur som helst. Jag stannade och klev ur.
 Bild: Jörgen Auer
Ekarna verkade trivas. Liksom även den gula dropplaven.
 Bild: Jörgen Auer
Och titta där! En dovhjort. Visserligen i hägn, men ändå. Och är det månne ormen i paradiset som hänger ner från trädet? I så fall? Akta dig för äpplena, hjort.
Bild: Jörgen Auer
På vägen hem, nära Gävbo, hölls de här sångsvanarna. Vad hölls de med? Sång? Diskuterade stubbåkerns fördelar framför skogsgläntans? Eller väntade de bara på klartecken från flygledartornet? Och sen? Mot söder. Söder, flickor och pojkar. Mot söder. Snart.
Jag åkte hem. Duschade, fikade, bloggade och facebookade. Och inväntar fortsättningen på Fars dag. Det kommer besök.

Inga kommentarer: