torsdag 20 november 2014

Vid Vättern en gråvädersdag

 Bild: Jörgen Auer
Här står eminente fotografen Göran Billeson och fotograferar gråväder vid Vättern och Borghamn. Men känner jag honom rätt så har han säkert sett något som skimrar i vattnet.
 Bild: Jörgen Auer
 
 Själv såg jag förutom Bille till några båtar i hamnen. Och de lyste ju upp en aning i alla fall.
 Bild: Jörgen Auer
Det gjorde också de här, ja vad är det för någonting? Något till fiske, väl?
 Bild: Jörgen Auer
Och nog lyser det ännu grönt på sina håll, fastän vi är så långt komna som till 20 november.
 Bild: Jörgen Auer
Men det var dimmigt i dag. Som här, ett stycke upp på Omberg.
 Bild: Jörgen Auer
Fast det fanns de som trots vädret vågade sig ut på Vättern. Å andra sidan blåste det inte så värst. Det var mest det att det var så disigt och småblött som störde. I alla fall oss landkrabbor.
 Bild: Jörgen Auer
Konstigt nog har jag aldrig sett det här huset tidigare. Men så har jag heller aldrig varit nere vid Stocklycke hamn. Förrän i dag.
Bild: Jörgen Auer
Vad fick jag se? Jo, hur Vättern fick lite påfyllning. Och alla fina höstfärger som faktiskt finns även en riktig gråvädersdag. 

Inga kommentarer: