måndag 20 juli 2015

Lite till om Drottninggatorna

  Jag har varit bortom bloggvärlden ett par dagar och har därför inte kunnat lägga in bilder från den första delen av min reportageserie om gator med samma namn i Linköping och Norrköping.  Men nu är jag åter på banan, åtminstone i dag, och lägger in några bilder från Drottninggatan, reportaget infört i Corren och NT lördag 18 juli. Det ska sägas att jag besökte de två kommunerna och just Drottninggatan under två dagar i början av juli. Där gick jag gatan upp och gatan ner. Precis som man gjorde förr för att "glane i skyltfönstera".
Bild: Jörgen Auer
Ulla Lindau gillar läget på Drottninggatan i Norrköping där hon och systern Åsa Thörner driver Tusensköna tyger och garn. Snälla Ulla ställde välvilligt upp på att fotas och stod ut med mig i tio minuter. Tyvärr hamnade bilden på henne inte i tidningen. Men här är den.

 Bild: Jörgen Auer
 Bild: Jörgen Auer
Ove Lönnberg och Jan Karlsson stötte på varandra på stan och satte sig att vila en stund i skuggan från biblioteket. De har barndomsminnen från Söderköping att dela på så det var nog inga problem att få tiden att gå under tiden som Jans fru var hos "frissan".
 Bild: Jörgen Auer
På Linköpings Drottninggata sålde Michelle Nguyen jordgubbbar från Lida trädgård till Anders Eriksson. Nej, jobbar du för Corren, så kul. Där är min sambo semestervikarie, sa Michelle och upplyste att sambon heter David Carlsson, sportreporter.
 Bild: Jörgen Auer
Bild: Jörgen Auer
Turisterna Susanne och Lars-Åke Åsland från Lindesberg kom gående på Drottninggatan på väg till Tinnis för att bada. De hade parkerat bilen på P-huset Detektiven.
Hela reportaget om Drottningatan fanns att läsa i Corren och NT lördag 18 juli. Nästa reportage av fyra kommer 1 augusti.
På mejlen har Jan Fossi i Fornåsa hört av sig. Han vill bara berätta att Fornåsa minsann också har en Drottninggatan och tycker att historien om den borde kunna vara intressant att skriva om. 


Inga kommentarer: