måndag 13 juli 2015

Majas humör smittade av sig

 Bild: Jörgen Auer
Gjort i dag, då? Jo, bland annat varit på Majas loppis i Sya.
 Bild: Jörgen Auer
Själv hittade jag inte något, jo en fantastisk bok för 85 kronor med kartor och allt, verkligen allt om slaget vid Verdun 1916 (utgiven 2004), men jag köpte den inte. Tyckte att jag inte riktigt är så intresserad av krig, men dock historia. Dottern Rebecka däremot köpte två små fat.
 Bild: Jörgen Auer
Ägarinnan Maja Björsner var på sedvanligt solskenshumör, även om det regnade, men så hade hon också långväga besök från Belgien!
Bild: Jörgen Auer
Mio möbler i Mjölby fick också besök i dag, liksom Albackens Trädgårdskafferi. Och Hulje återvinning, förstås. Det var ju för att kasta skräp som vi åkte till Mjölby, på Rebeckas anmodan.
I övrigt tycker vi att det har regnat lite mer än vad förhandsrapporterna sa. Det gillar vi inte. Men Majas glada humör smittade tydligen av sig. För av någon anledning känner vi oss glada.
Är Verdunboken kvar nästa gång jag kommer så köper jag den.

Inga kommentarer: