måndag 31 december 2018

Tävlingsdags i morgon

 Bild: Jörgen Auer
Här står Jessica Andersson och sjunger mäktigt och med härlig inlevelse. Det var 25 juli i år och platsen var Kisa hembygdsgård där Allsången i Kisa traditionsenligt arrangeras en julikväll varje sommar sedan tio år tillbaka. Men Jessica var inte hemlig gäst. Det var Andreas Johnsson och de båda rockade även loss tillsammans. Kanonbra! 
Jag skriver detta för att puffa lite för min årliga bildtävling som kommer upp här i bloggen under nyårsdagen. Den gäller bilder tagna av mig under 2018 och går ut på att du som läsare ska rösta på din favorit bland dessa bilder. Tio bilder blir det, dock inte den här på Jessica.

Bild: Jörgen Auer
Den här fasanen är inte heller med i tävlingen. Dock kommer andra djur att vara med, fast inte i bland de tio som nämns här ovan. Däremot i en särskild hästtävling, jag har ju träffat några hästar och deras ägare/ryttare/skötare under året.
Vad man kan vinna? Trisslotter. Antalet lite beroende på hur många som röstar. Men i alla fall tre till en vinnare. Visar det sig att det kommer in en väldans massa röster, ja då ökar jag på antalet vinster så att även tvåan och trean får en chans att bli miljonärer. Vinnarna dras bland alla som är med och röstar, alltså inte enbart bland dem som röstar på den bild som får flest röster.
Och så gäller det att mejla svaren till mig, på jorgen.auer@ostmedia.se
Gott Nytt År!

Inga kommentarer: