torsdag 12 september 2019

40 år i Mantorp i höst

 Bild: Jörgen Auer

40 år! Ja, nu i höst är det 40 år sen jag blev Mantorpsbo. Otroligt! Vi som 1979 knappt visste var orten låg och aldrig hade stannat till där tidigare.

 Bild: Jörgen Auer

Nu kan vi Mantorp utan och innan, känns det som. Våra tre barn har gått i skola här med allt vad det vill säga med föräldramöten och klassföräldraskap. Här har de med skolans och idrottsföreningarnas hjälp (och vår) lagt grunden till de fina människor de nu är.  Vi har kort sagt haft ett liv här. 
 Jag som promenerar mycket har gått kors och tvärs i samhället och besökt samtliga gator och också gått runt hela Mantorp flera gånger om. På köpet har jag vandrat på vägarna runt omkring och promenerat i Viby, Spångsholm, Sya och Östra Tollstad. 
Och än har jag väl förhoppningsvis inte gått färdigt. Fotat har jag också gjort. Här ses några exempel på denna hobby.

Bild: Jörgen Auer

Bild: Jörgen Auer 

Bild: Jörgen Auer 

Bild: Jörgen Auer 

Bild: Jörgen Auer 

Bild: Jörgen Auer

 
 Bild: Jörgen Auer



Inga kommentarer: