lördag 28 september 2019

Kulturell lördag i Linköping

Bild: Jörgen Auer
Var kort stund i Linköping i dag. Vad jag främst fäste mig vid var två nybyggen. Såg till exempel kvarteret Eddan som allt mer tar form. Här sett från Drottninggatan.

 Bild: Jörgen Auer
Och här är kvarteret sett från Djurgårdsgatan in mot Trädgårdsgatan. Det ser lite mörkt ut, tycker jag.

 Bild: Jörgen Auer
Det här är Correns hus, sett från Badhusgatan. Och det svagt gröna är tidningens nyuppförda bostadsfastighet längs Kungsgatan.

Bild: Jörgen Auer
Är den gröna färgen snygg? Hm, om det kan jag väl artigt säga att alla har inte samma bild av vad som är snyggt eller inte. Vi gillar olika.

Bild: Jörgen Auer
Vad jag också såg var lite av Lions höstmarknad på Borggården. Just som jag kom började Folkungagillet visa medeltida danser. Trevligt.

Bild: Jörgen Auer
Men mitt egentliga ärende i Linköping var att köpa och på Galleri Sander hämta ett exemplar av Sievert Sjöbergs fjärde bok, Landsbygdsmysterier.  Och när jag var på galleriet passade jag förstås på att se två pågående utställningar. Sofia Heinonen och Sofia Gregersen  heter konstnärerna och om dem och deras vitt skilda tekniker och konst kan jag säga: varför inte gå dit och titta.

Inga kommentarer: