måndag 16 september 2019

En djungel finns det där!

Bild: Jörgen Auer

Gjort i dag? Njutit av naturen. Jag följde ett staket, lät mig ledas längs det. I Smedstad, Linköping var det.

Bild: Jörgen Auer

En djungel finns det där. Fantastiskt! Underbart!

Bild: Selfie

Jag njöt. Det syns väl.

Bild: Jörgen Auer

Alltså, jag älskar naturen i Sverige. Den djupa grönskan tillhör favoriterna dit jag även räknar rapsfält, hav eller sjö, kanal, flod, bäck och båt. Och blommande ängar. Utsikter. Och en hel del till.

Bild: Jörgen Auer

Efter Smedstad bar det av till Gamla Linköping. Jag trivs väldigt bra även där. 

Bild: Jörgen Auer

Det är så rogivande att gå omkring i de gamla kvarteren, där jag trivs bäst när det inte är mycket folk.

Bild: Jörgen Auer

I dag var en sådan dag. I alla fall under den timme jag var där vid lunchtid. Jag räknade till 16 personer.

Bild: Jörgen Auer

I Gamla Linköping blev det också tid för att titta på Göran Billesons fina bilder från 2018.
Jag har jobbat ihop med Bille många gånger och vet vilken känsla han har. 

 Bild: Jörgen Auer

Se bara!

 Bild: Jörgen Auer

Nu ger naturligtvis inte mina bilder hans bilder full rättvisa, så gå dit och titta själv.

Bild: Jörgen Auer

Sen bar det hemåt där jag kunde njuta av rönnbärsträdets fylliga klasar. Nu funderar jag på vart det bär av i morgon. Om det bär av. Vi får se.


Inga kommentarer: