lördag 30 november 2019

Jag följde solen igen

Bild: Jörgen Auer
Äntligen sol! Som vi har väntat. Och så glada vi blev när vi i dag äntligen blev bönhörda. Solen sken så alldeles efter en hel månads gråväder - i alla fall känns det som om att det var väldigt länge sen solen var uppe så här mycket senast. Själv tog jag en härlig långpromenad, först Vetarundan som många kallar den, vilket betyder att man går ut till Veta kyrka och därifrån tar grusvägen ner till Mantorptravet. Eller lika gärna går den åt andra hållet, förstås. På travet korsade jag den i dag snötäckta stora gräsovalen, rundade stallarna och tog sen vägen bort till Olofstorp och hittade hem via Yoldiavägen, Magasinsvägen och Trumpetarevägen. Det borde ha blivit så där nånstans kring 8 kilometer. Sen höll jag mig lugn några timmar. 

Bild: Jörgen Auer 
Men jag drog iväg till Mjölby också. Det var nog solen som lockade och drog. Den var på väg ned.

Bild: Jörgen Auer
Så fint det är att se det där gula skenet igen. Allt blir så mycket lättare, känns det som. Och finare. Och de där träden långt där borta, ja de ville jag titta närmare på.

Bild: Jörgen Auer
Gjorde så.

Bild: Jörgen Auer
Kom till Mjölby.

Bild: Jörgen Auer
Välkomnades pampigt. Sen blev det mörkare och snart kväll. Blir det sol i morgon också

Inga kommentarer: