torsdag 18 juni 2020

Har jag inte sett verken?

 Bild: Jörgen Auer
Sommarkvällen kastar skuggor omkring sig. Somliga ser ut som de alltid har gjort, andra upptäcker jag nu. Säkert uppträder de alltid på samma sätt, det är bara jag som inte har sett dem förut, eller tänkt på dem. Hur kan jag inte ha gjort det? De är ju så fina. Som ett konstverk. Två.

 Bild: Jörgen Auer
Tidigare tog jag ett kvällsdopp i Drögen. Nu var det skönt, till skillnad mot häromdagen när det var så kallt att jag knappt tordes bada ensam. Skillnad nu. Väl uppe tyckte jag mig se ett jättelikt flygplan på väg ner för landning på Drögen. Så mycket den kan se som har tid att titta, och tid att fundera, tänkte jag och tyckte synd om alla människor runt om på vår planet som inte har det så priviligierat som jag.

 Bild: Jörgen Auer
Så här underbar kan man se del av Drögen i en fönsterspegling under midsommartid. 

 Bild: Jörgen Auer
På riktigt ser den vyn ut så här. Same, same, same. But different.

Bild: Jörgen Auer
Måste göra natt. Tar farväl av dagen och bugar för nyponrosorna som till och med är vackra fastän jag knappt kan se dem. Det måste bero på att jag vet hur de ser ut i dagsljus. Som ett konstverk i grönt och rosa. Naturens eget verk
 Ska försöka komma ihåg att ta bild på dem i morgon.
Men nu: God natt.

Inga kommentarer: