lördag 13 juni 2020

I kallaste laget

Bild: Jörgen Auer
Alltså, när det glittrar så där fint i vattnet, då blir man, i alla fall blir jag, väldigt sugen på att bada.

Bild: Jörgen Auer
Det ser ju så inbjudande ut och man läser på sociala medier hur folk är igång och badar mest överallt. En del har till och med badat ända sedan i april. Ja, det finns ju vinterbadare också, Gud bevars.

Bild: Jörgen Auer
Själv har jag inte varit än. Sist jag försökte var det sån blomning i vattnet att jag avstod. Men vid dagens besök i Bäckhult hade jag beslutat mig. Nu Drögen, här har du mig, sa jag.

Bild: Jörgen Auer
Fast först var jag tvungen se till båten. Den gillar inte den starka blåst som har varit, även i dag och vi har inte fått till det på bästa sätt med hur den ska ligga. Kanske måste vi dra ut bojen längre ut och inte låta båten ligga så nära bryggan och otäcka stenar i vattnet. 

Bild: Okänd
Men sen gick jag ändå i. Och iiiiiiiiiiiiii var precis vad jag sa, eller skrek. Fy satan så kallt.

Inga kommentarer: