torsdag 30 maj 2024

Fin utsikt i Oscarshäll

Bild: Jörgen Auer
På torsdagen besökte jag Oscarshälls restaurang i Kolmården. Vilken utsikt! Gamle vännen Sundli hämtade jag upp i Norrköping. Han envisades med att betala maten -Persiljejärpar med kokt potatis.

Bild: Jörgen Auer
Oscarshäll återkommer man gärna till. Mest för utsiktens skull i mitt fall. Nästa gång nöjer jag mig kanske med fika. Om det var fel på maten? Nej, nej, men utsikten övertrumfar man inte så lätt.
 
Bild: Jörgen Auer
Efter Oscarshäll for vi via före detta Kolmårdsanstalten (tidigare Kolmårdssanatoriet) - och jäklar vad man bygger där - till Krokek och sen genom Råssla innan vi svängde ner till Sandviken för att äta glass.
Hemfärden gick via vackra Strandvägen innan E4-an vidtog.
Det var en trevlig dag.

Inga kommentarer: