tisdag 21 maj 2024

Ryggont, tv och Cato

Bild: Jörgen Auer
En kväll i maj spelar Sverige mot Slovakien i ishockey-VM. Jag väljer, eller tvingas välja att hålla mig inomhus och se matchen. Ett ryggskott har plågat mig i dagarna tre, men verkar ha gett med sig något nu till tisdagskvällen. Hoppas det är över i morgon så att jag kan komma ut och se mig omkring.
Matchen? Lätt svensk seger och nu väntar kvartsfinal mot Finland. Men hockey-VM långt in i maj? Nej, det känns tokigt. 

Annat i dag? Tack, snälla Mikaela för att du skjutsade mig till vårdcentralen och sedan väntade en hel timme för att skjutsa hem mig också.

Mer? Dagens roligaste var i mitt tycke att My Cato, IFK Norrköpings lagkapten blivit uttagen till A-landslagstruppen för EM-kval mot Irland. Därmed är 22-åriga My också första damspelare från IFK att tas ut i en A-landslagstrupp. Grattis!

Inga kommentarer: