fredag 31 maj 2024

Bäst i EM-kvalet

Bild via TV4
Bäst på plan i kvällens EM-kval mot Irland var Johanna Rytting Kaneryd. 3-0 vann Sverige med. Målskyttar: Rytting Kaneryd, 2, och Fridolina Rolfö, 1.
Det var kvällen, det. Vad hade jag för mig på dagen, då?

Bild: Jörgen Auer
Jo, förutom att klippa gräset hemma så åt jag lunch på Centralkrogen i Väderstad. Fläskfilé med potatisgratäng, och pannkaka med både sylt och grädde. Fisk fanns också på buffén, men jag orkade inte.

Bild: Jörgen Auer
Åkte från Väderstad med och ville se mig omkring lite. Så jag tog vägen över Ljungstorp, förbi Åsabackarna, Kimme, Ryckelsby, Flemminge och var snart framme i Boxholm. Vad jag gjorde där?
Åkte igenom.

Bild: Jörgen Auer
Svängde av mot Västra Harg. Passerade Strålsnäs och Åsbo. Såg kor på bete i Hultekil och funderade lite över dem. Ser de någon skillnad måntro på landskapet? En äng här och en backe där och där borta går en häst!
Neĵ, det tror nog ingen att korna kan tänka så.
Men hur tänker de, då?


Inga kommentarer: