söndag 2 juni 2024

Vilken vacker vallmoäng!

Bild: Jörgen Auer
Jaha du, var har du varit i dag, då? undrade vän av ordning och nyfikenhet och jag svarade ärligt: lite här och där. Som vanligt, alltså, blev svaret. Just det. Som framgår av bilden här var jag bland annat i Heda, Ödeshög. Besökte loppiset i ladan och kom fram till att det nog är 15 år sedan jag var där senast.

Bild: Jörgen Auer
Jag handlade inget. Njöt däremot av det här vallmofältet i samma by och kände mig tvungen att stanna bilen en stund och lyfta mobilen. 


Bild: Jörgen Auer
Åkte sedan till och gjorde debut på Aspegårdens fina loppis i Furåsa, mellan Väderstad och Vadstena.

Bild: Jörgen Auer
Köpte inga saker, där heller, och var egentligen bara ute och rekade inför sommarens loppisrundor med barn och vänner.

Bild: Jörgen Auer
Men, jo, jag köpte fika, förstås. God sådan i den svala, ombyggda och trevliga ladan. Hit kommer jag gärna tillbaka.

Bild: Jörgen Auer
Den här fina allén såg jag på väg från Heda mot Ödeshög. Det visade sig vara Krongården, Heda,

Bild: Jörgen Auer
När jag kom hem latade jag mig en stund innan jag åkte till Viby Handelsträdgård och köpte på mig ett antal blommor, latade mig sedan. Planterade därefter, klippte gräs och tittade på Champions League-finalen mellan Real Madrid och Dortmund. Som så många gånger förr vann Real. 2-0. Grattis till femtonde CL-titeln.

Inga kommentarer: