onsdag 26 juni 2024

Skön kontrast till röntgen

Bild: Jörgen Auer
Var på Röntgen i Motala i dag för en datortomografiundersökning av bröstkorg och buk. Det är då man får kontrastvätska in i kroppen.
En väldig kontrast till det besöket var en vacker och varm promenad på Råssnäsudden halvtimmen före sjukhusvistelsen. Det luktade gott (tång) om Vättern och jag njöt i fulla drag (andetag).

Bild: Jörgen Auer
Badsugen blev jag också, men hade inte riktigt tiden för ett dopp. Jag skulle ju strax visa upp min kropp.

Bild: Jörgen Auer
Alltså, promenaderna på Råssnäs blir alltid lite extra. Även om det kan blåsa snålt på vintern. Nu i sommartid och rådande värme: underbart.
 
Bild: Jörgen Auer
Vilken läcker båt! Kände mig bara tvungen att fotografera den. Någonstans inom mig bor en längtan att få äga en sådan båt och åka på semester i den. 

Bild: Jörgen Auer
Ja, ja, en gång till. Men nu i sällskap med andra båtar. Långt i bakgrunden ses Motalabron på riksväg 50.

Bild: Jörgen Auer
Hemkommen var jag trött och vilade i trädgården en stund efter sen lunch. Dock var jag vaken när jag tog den här selfien. Sen läste jag några kapitel i Björn Gidstams enormt fina bok Östergötland, Kulturlandskap i bild (utgiven 1996) innan det blev dags för EM-fotboll 21:00 (Danmarks match mot Serbien).
Och nu läggdags. Patiens, alltså.
Men efter det blir det läggdags.

Inga kommentarer: